Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Odarennyi rebenok doshkol'nogo vozrasta v usloviiakh semeinogo vospitaniia

Theses of Report
Published in:
International Extra-murral Online-conference «Competence approach in education: trends and challenges»
Author:
Shubina A. A. 1
Scientific adviser:
Kirillova M. I.1
Work direction:
Компетентностно-ориентированный подход в образовании детей дошкольного возраста
Rating:
Article accesses:
2968
1 FSAEI of HE "North-Caucasus Federal University"
For citation:
Shubina A. A. (Jan 1, 1900). Odarennyi rebenok doshkol'nogo vozrasta v usloviiakh semeinogo vospitaniia. Competence approach in education: trends and challenges. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. Retrieved March 26, 2025, from https:/interactive-plus.ru/en/article/15327/discussion_platform

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with the education of gifted preschool child in a family environment. Psycho-pedagogical science has developed approaches to the understanding of this phenomenon, revealing the role of parents in social terms of children's gifts.

References

  1. 1. Баграмянц М.Л. Основные этапы становления психологической концепции одаренности // Вестник №1. – 2009.
  2. 2. Батдыева З.М. Педагогическая поддержка одаренных детей: Дисс. … канд. пед. наук. – Карачаевск, 2003.
  3. 3. Колоцей М.Я. Воспитание одаренного ребенка в семье (из личного опыта) / М.Я. Колоцей // Одаренные дети: выявление, обучение, развитие: Материалы межд. науч.-практ. конф. 15–16 декабря 2011 г. г. Гродно: в 3 ч. / ред. кол.: С.С. Ковалевская [и др.] – Гродно: Гродненский областной институт развития образования.
  4. 4. Комарова Т.С., Зацепина М.Б, Интеграция в системе воспитательно – образовательной работы детского сада. – М.: Мозаика-Синтез, 2010.
  5. 5. Лейтес Н.С. О признаках детской одаренности // Вопросы психологии. – 2003. – №4.
  6. 6. Савенков А.И. Одаренные дети в детском саду и школе. – М.: Академия, 2000.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.