Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Нейромаркетинг в розничной торговле, или Что заставляет потребителей покупать

Proceeding
III International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
III International Scientific and Practical Conference «Relevant lines of scientific research: theory and practice». Volume 2
Author:
Sysueva A. A. 1
Work direction:
Экономика
Rating:
Article accesses:
1933
Published in:
eLibrary.ru
1 Volga Region Institute of Management named after P.A. Stolypin (branch) of FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration”
For citation:
Sysueva A. A. (2017). Нейромаркетинг в розничной торговле, или Что заставляет потребителей покупать. Relevant lines of scientific research: theory and practice, 2(4), 210-212. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена новому направлению в маркетинге – нейромаркетингу как одному из способов воздействия на покупателя посредством изучения неосознанных реакций человека на маркетинговые стимулы при помощи специального оборудования. Результаты, полученные нейромаркетологами, позволяют изменять мысли человека до того, как он их осознал и сделал своей позицией.

References

  1. 1. Полиенко М. Нейромаркетинг [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://marketopedia.ru/107-nejromarketing.html
  2. 2. Гладун Г.В. Нейромаркетинг как механизм манипулятивного воздействия на потребителя [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://moyuniver.net/nejromarketing-kak-mexanizm-manipulyativnogo-vozdejstviya-na-potrebitelya

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.