Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Authentic texts as a means of developing foreign language speech competence of the 2nd year students

Proceeding
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Author:
Efimova T. A. 1
Scientific adviser:
Belotserkovskaya N.V.2
Work direction:
Педагогика профессиональной школы и СПО
Rating:
Article accesses:
1419
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University"
2 Institute of Foreign Philology and Regional Studies of FSAEI of HPE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University"
For citation:
Efimova T. A. (2018). Authentic texts as a means of developing foreign language speech competence of the 2nd year students. Upbringing and education: theory, methods and practice, 190-193. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article deals with the theory of speech activity, the concept of the foreign speech competence development, the theory of the communicative method in teaching English to the students of the pedagogical specialties. The author also suggests a set of exercises for authentic text, which acts as the main means for the effective development of foreign-language speech competence.

References

  1. 1. Григорьева Т.А. Формирование речевой компетенции учащихся 8 классов в процессе чтения текстов на английском языке // Актуальные вопросы современной педагогической науки: Материалы XI Международной научно-практической конференции (28 апреля 2014 г.) / Науч. ред. М.В. Волкова. – Чебоксары: НИИ педагогики и психологии, 2014. – 86 с.
  2. 2. Колесникова И.Л. Англо-русский терминологический справочник по методике преподавания иностранных языков: Справочное пособие / И.Л. Колесникова, О.А. Долгина. – М.: Дрофа, 2008. – 431 с.
  3. 3. Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс: Пособие для студентов пед. вузов и учителей. – М.: АСТ: Астрель, 2008. – 238 с.
  4. 4. Романова Н.Н. Словарь. Культура речевого общения: этика, прагматика, психология / Н.Н. Романова, А.В. Филиппов. – 2010.
  5. 5. Щукин А.Н. Методика обучения речевому общению на иностранном языке: Учебное пособие для преподавателей и студентов языковых вузов / А.Н. Щукин. – М.: Издательство Икар, 2011. – 454 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.