Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Type Graphics in Commercial Advertising Design: Graphic and Stylistic Interpretations

Proceeding
DOI: 10.21661/r-541229
Open Access
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «A breakthrough in science: development strategies»
Author:
Novikova M. M. 1
Work direction:
Культурология и искусствоведение
Rating:
Article accesses:
2041
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Nizhnevartovsk State University"
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Abstract: the article is devoted to font graphics as a complex, historically developed system that is a tool for verbal communication; its role and place in advertising design.

References

  1. 1. Веркман К. Товарные знаки: создание, психология, восприятие / пер. с англ.; К. Веркман. – М.: Прогресс, 1986. – 519 с.
  2. 2. Лосев А.Ф. Знак: Символ: Миф / А.Ф. Лосев. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – 480 с.
  3. 3. Лотман Ю.М. Внутри мыслящих миров: Человектекст – семиосфера – история / Ю.М. Лотман. – М.: Языки русской культуры, 1996. – 464 с.
  4. 4. Овинк Г.В. Мода в шрифтовом дизайне / Г.В. Овинк // Исследования и материалы: сб. 62. – М.: Книжная палата, 1991. – С. 98–105.
  5. 5. Осетрова О. Шрифт в рекламном дизайне / О. Осетрова / Коммуникации. – 27.07.2005 – №11 (113) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=574&level1=main&level2=articles
  6. 6. Телингатер С.Б. Искусство акцидентного набора / С.Б. Телингатер, Л.E. Каплан. – М.: Книга, 1965. – 228 с.
  7. 7. Яцюк О.Г. Основы графического дизайна на базе компьютерных технологий / О.Г. Яцюк. – СПб.: БХВ-Петербург, 2004. – С. 124.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.