Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Increasing the efficiency of initial school children’s solitary work at the lesson

Research Article
DOI: 10.21661/r-81187
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Zhestkova N. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
4338
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Volga State University of Telecommunication and Informatics"
For citation:
Zhestkova N. A. (2016). Increasing the efficiency of initial school children’s solitary work at the lesson. Interactive science, 24-25. https://doi.org/10.21661/r-81187

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 372.48

Abstract

The article represents the results of empirical research of organizing initial school children’s solitary work at the lesson “The world around us”. The author considers self-control to be the basis for increasing solitary work efficiency and for improving the results of independent work at the lesson.

References

  1. 1. Давыдов В.В. Психологическая теория учебной деятельности и методов начального обучения, основанных на содержательном обобщении [Текст] / В.В. Давыдов. – Томск: Пеленг, 1992. – 111 с.
  2. 2. Селиванов В.И. Воспитание воли школьников [Текст] / В.И. Селиванов. – М.: Учпедгиз, 1954. – 208 с.
  3. 3. Шадриков В.Д. Деятельность и способности [Текст] / В.Д. Шадриков. – М.: Логос, 1994. – 320 с.
  4. 4. Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника [Текст] / Д.Б. Эльконин // Избр. псих. труды. – М.: Педагогика, 1989. – С. 220–258.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.